Konferencja 2021
Innowacje w Małopolsce. Przyszłość zależy od nas.
Konferencja inaugurująca 11. Małopolski Festiwal Innowacji
Data: 21 czerwca 2021 r.
Godzina: 10:00-15:00
Miejsce: konferencja online – streaming ze studia w Krakowie
Moderowanie konferencji: Anna Ledwoń-Blacha – Co-founder & Creative Director More Bananas
Konferencja prowadzona będzie na żywo w języku polskim.
Film z audiodeskrypcją można oglądnąć tutaj.
Studio live
MODEROWANIE KONFERENCJI:
Anna Ledwoń-Blacha
10.00 – 10.15
Wystąpienie otwierające: Tomasz Urynowicz, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
10.15 – 11.15
PANEL I:
Automatyzacja i robotyzacja a Przemysł 4.0. Pierwszy krok w stronę innowacyjności?
Dyskusja panelowa:
Uczestnicy:
- Katarzyna Rybicka – Wiceprezes Zarządu, Walstead
- Adam Pajda – Dyrektor oddziału ASTOR Kraków
- Dariusz Biega – Dyrektor ds. systemów zrobotyzowanych, ASTOR
- Bartosz Józefowski – Wicedyrektor ds. przemysłu 4.0, Krakowski Park Technologiczny
- Renata Poreda – Manager ds. komunikacji marketingowej i PR, ASTOR
Przemysł w Polsce w dobie Czwartej Rewolucji Technologicznej mierzy się z wieloma wyzwaniami. Chce nadążać za zmieniającym się otoczeniem, dzięki wdrażaniu innowacji, w DNA których zapisana jest zmiana oraz ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań. Stawiamy więc tezę, że każda firma, uczelnia, instytucja może być innowacyjna. Zwłaszcza w dobie czwartej rewolucji przemysłowej, gdzie nowoczesne technologie są niemal na wyciągnięcia ręki. Podobnie jak środki na ich finansowanie.
Szacuje się, że łączna liczba robotów przemysłowych pracujących w Polsce wg Międzynarodowej Federacji Robotyki (International Federation of Robotics – IFR) to 15 800. W 2019 roku Polska była 14 rynkiem na świecie pod względem sprzedaży robotów. Niestety, sytuacja nie wygląda już tak pozytywnie, jeśli przyjrzymy się stopniowi robotyzacji naszego przemysłu: w 2019 r. wskaźnik gęstości robotyzacji w naszym kraju wynosił zaledwie 46 robotów na 10 tys. pracowników (rok wcześniej: 42). W porównaniu ze światowymi liderami to przepaść, ale wyraźnie odstajemy pod tym względem również od niektórych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Ostatnie lata pokazują, że dystans ten powinien się jednak stopniowo zmniejszać. Do robotyzacji przekonują się bowiem także małe i średnie przedsiębiorstwa, które w automatyzacji produkcji dostrzegają już nie tylko szansę na szybszy rozwój, ale wręcz konieczność warunkującą zachowanie konkurencyjności.
Rozpoczynając swoją drogę w kierunku robotyzacji pojawia się wiele pytań. Od czego rzeczywiście zacząć? Jakie pytania zadać na stracie inwestycji w innowację? Jakich efektów oczekiwać i jak zaplanować zmianę? Czy automatyzacja, robotyzacja wystarczą?
O tym wszystkim porozmawiamy z zaproszonymi Gośćmi, przedstawicielami i ekspertami firm i instytucji, które na co dzień są blisko najnowszych technologii dla przemysłu przyszłości.
Q&A – sesja pytań i odpowiedzi
11.20 – 12.55
PANEL II:
Zielona gospodarka
Dyskusja panelowa:
Uczestnicy:
- Piotr Hołubowicz – CEO SEEDiA sp. z o.o
- Matylda Szyrle – CEO, Listny cud
- Łukasz Waksmundzki – Dyrektor zarządzający, EcoTech System
- Marcin Chudzik – Koordynator Zespołu Ekodoradców, Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
Żyć i działać w zgodzie na naturą czy walczyć z nią dla osiągania biznesowego zysku? Czy bycie ekologicznym zawsze oznacza ponoszenie większych kosztów? Czy opłaca się być eko-odpowiedzialnym? Czy małopolskie przedsiębiorstwa dostrzegają potrzebę odpowiedzialności za środowisko?
Pandemia zmieniła nasz świat i nasze myślenie w wielu płaszczyznach, przyśpieszając lub wyznaczając nowe kierunki działania w obszarach, które do tej pory uznawane były za zdefiniowane i już określone. Tak się też dzieje w obszarze szeroko rozumianej zielonej gospodarki. Zmiany wymuszają rosnące oczekiwania inwestorów i przede wszystkim coraz bardziej świadome potrzeby konsumentów. Sytuacja ta w połączeniu z coraz bardziej restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, jest olbrzymim wyzwaniem dla przedsiębiorców. Z drugiej strony to olbrzymia szansa na wykazanie się kreatywnością i znalezienie swojej przewagi konkurencyjnej. Czas zielonej gospodarki – to czas innowatorów, wizjonerów i firm potrafiących się dostosować do dynamicznej rzeczywistości. Jak pogodzić potrzeby powstawania innowacji z oczekiwaniami konsumentów i ograniczonymi środkami na działalność B+R? Jak w tym wszystkim odnajdują się małopolskie firmy? Czy innowacje powstające w małopolskich firmach mają szansę stać się rozwiązaniami powszechnymi i ogólnie dostępnymi?
O tym wszystkim rozmawiać będą przedstawiciele i eksperci firm wdrażających innowacyjne rozwiązania i instytucji odpowiedzialnych za finansowanie zadań.
Rola eko-innowacji w gospodarce
Joanna Kulczycka – dr hab., prof. nadzw. AGH
Według Komisji Europejskiej „eko-innowacja to każda innowacja, która prowadzi do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju przez ograniczenie negatywnego oddziaływania działalności produkcyjnej na środowisko, zwiększenie odporności przyrody na obciążenia lub zapewnienie większej skuteczności i odpowiedzialności w zakresie korzystania z zasobów naturalnych”. Niestety Polska jest jednym z krajów, które od 2010 r. zajmują ostatnie miejsca w rankingach UE, głównie ze względu na znaczące zużycie zasobów, niskie nakłady na B+R i inwestycje w tym obszarze. Z drugiej strony Polska jest liderem pod względem udziału osób zatrudnionych w „zielonej gospodarce”. Wraz ze wzrostem świadomości mieszkańców i pojawiającymi się wymaganiami w zakresie ochrony środowiska następują dynamiczne zmiany promujące ekoprojektowanie i nowe modele biznesowe zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) wdrażane przez polskie podmioty gospodarcze.
Rola i ocena eko-innowacji w polityce UE i Polski oraz dobre praktyki w tym zakresie będą przedmiotem prezentacji.
Q&A – sesja pytań i odpowiedzi
13.00 – 13.55
Panel III:
Jak znaleźć swojego anioła biznesu?
Dyskusja panelowa:
Uczestnicy:
- Paweł Zylm – Business Angel, przedsiębiorca, inwestor
- Dominik Krawczyk – Dyrektor obszaru doradztwa, COBIN Angels
Masz innowacyjną idee, ale brakuje Ci funduszy na jej realizację? Szukasz środków finansowych, które pozwolą na rozwój projektu? W tym może Ci pomóc „anioł biznesu”. Ale, czy tacy aniołowie naprawdę istnieją? Czego oczekują w zamian? W jaki sposób można pozyskać kapitał niezbędny do rozwoju biznesu? W jaki sposób posiadając jedynie pomysł przekonać do swojego rozwiązania „poważnego” gracza?
A może taki anioł to tak naprawdę „wilk w owczej skórze”, którego najlepiej unikać…
A może prawda leży po środku…?
Q&A – sesja pytań i odpowiedzi
14.00 – 14.40
Ludzie nie kupują tego, CO wytwarzasz lub oferujesz. Ludzie kupują to DLACZEGO to robisz
Radek Kotarski
Radek Kotarski analizując zdobycze współczesnej psychologii i badań zachowań konsumenckich przedstawi praktyczne metody, które pomogą w skuteczniejszym budowaniu, promowaniu i sprzedawaniu produktów Twojej firmy. Koncepcja rozpoczynania od DLACZEGO autorstwa Simona Sinek’a zdobyła międzynarodową renomę i jest szeroko stosowana w wielu branżach. Zostanie ona dodatkowa wzbogacona przykładami z polskiego i małopolskiego rynku, które pokazują metody i wyniki jej stosowania.
14.45
Zakończenie konferencji
Prelegenci
Tomasz Urynowicz
Wicemarszałek Województwa Małopolskiego. Od 20 lat związany z samorządem, gdzie zdobywał doświadczenie jako radny i przewodniczący Rady Dzielnicy Nowa Huta, a także jako radny miasta Krakowa. Przez wiele lat był również wicedyrektorem i dyrektorem Departamentu Turystyki i Sportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, gdzie inicjował wiele projektów samorządu województwa.
Absolwent politologii na Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończył również Krakowskie Studium Ratownictwa Medycznego.
Radek Kotarski
Dziennikarz, przedsiębiorca, popularyzator wiedzy. Upowszechna ją, gdzie tylko może: w Internecie (kanał Polimaty, który śledzi pół miliona subskrybentów), w telewizji (pięć serii programu Podróże z historią w TVP2 oraz seria Tajemnice historii w Fokus TV), na papierze (dwie bestsellerowe książki – Włam się do mózgu o metodach skutecznej nauki oraz Nic bardziej mylnego obalająca 50 popularnych mitów w popkulturze) lub w kampaniach reklamowych (ambasador Banku Millennium, producent materiałów promocyjnych dla m.in.: Mercedes-Benz, Samsunga, BP, Orange, Nescafé, Żywiec, PZU, Polpharma czy Boehringer Ingelheim).
Radek to także innowacyjny przedsiębiorca. Założył wydawnictwo Altenberg, w którym wprowadził na rynek swoją książkę Włam się do mózgu. Bez udziału księgarni dotarł z nią do ponad 70 tys. odbiorców. Współtworzył LifeTube – największą sieć partnerską YouTube w Europie Środkowej. Za swoje osiągnięcia biznesowe odebrał sporo nagród. Występował na dziesiątkach gal, konferencji i kongresów w roli prowadzącego oraz prelegenta.
Niedawno Radek znalazł nowe, angażujące hobby o nazwie wychowywanie syna. W wolnych sekundach lubi warzyć domowe piwo i dumać nad jego walorami (a raczej wybrzydzać, bo jest międzynarodowym sędzią piwnym).
Katarzyna Rybicka
Wiceprezes Zarządu Walstead. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i studiów MBA na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Związana na początku kariery z rozgłośnią radiowa, sektorem energetycznym, następnie przez 15 lat z sektorem finansowym, kolejno spożywczym i rolnym i drukarskim. Doświadczony manager z wiedzą, popartą licznymi certyfikatami z dziedziny zarządzania i zarządzania projektami oraz praktycznym wdrożeniem innowacji.
Zwyciężczyni V edycji Polish National Sales Awards w kategorii Innowacje w dziedzinie sprzedaży. Specjalista od reorganizacji struktur, optymalizacji procesów, wdrożeń innowacji, zarządzania portfolio projektowym i realizacji wdrożeń projektowych od strony operacyjnej. Główne projekty: podziały, połączenia instytucji finanasowych, new business development (sektor finansowy, spożywczy i agro), wdrażanie procesów prowadzenia innowacji (sektor finansowy i agro), tworzenie i realizacja strategii biznesowych (sektor finansowy i agro). W przemyśle pracuje od czterech lat na stanowisku Wiceprezesa Zarządu. Oprócz operacyjnych zadań mocno zaangażowana w pozyskanie i realizację dwóch grantów NCBiR na działania B+R w tym z wykorzystaniem autonomicznych robotów.
Najbardziej niezwykłym przedsięwzięciem, w którym miała szansę uczestniczyć była realizacja projektu wyżywienia Pielgrzymów podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w 2016 roku.
Adam Pajda
Dyrektor Oddziału ASTOR Kraków. Absolwent kierunku Mechatronika, specjalność „Systemy Inteligentne” na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Od początku pracy zawodowej związany z firmą ASTOR. W roli menedżera ds. kluczowych klientów odpowiedzialny za współpracę w kontekście automatyzacji produkcji z największymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, m.in. Wiśniowski, Valeo, BorgWarner, Husqvarna, Kronospan, Orlen, Coca Cola HBC, Bruk-Bet, Dragon Poland. Prowadził projekty robotyzacji linii produkcyjnych, konsultował realizację systemów zarządzania produkcją, odpowiedzialny za analizę koncepcyjną, techniczną i ekonomiczną inwestycji.
Aktywny promotor technologii przemysłu 4.0. W implementowanych systemach z powodzeniem stosuje rozwiązania inteligentnej robotyzacji – również autonomicznej, przemysłowego internetu rzeczy, big data oraz technologię cyfrowego bliźniaka (digital twin).
Aktualnie zarządza zespołem sprzedażowym – krakowskim oddziałem firmy ASTOR. Wraz z zespołem pomaga w transformacji cyfrowej firm produkcyjnych oraz rozwoju partnerów wdrożeniowych.
Dariusz Biega
Dyrektor ds. systemów zrobotyzowanych w ASTOR. Absolwent Politechniki Krakowskiej na kierunku Automatyka i Robotyka.
Z ASTOR związany od 2009 r. Doświadczenie zawodowe w robotyce zdobył przechodząc od serwisu robotów do wsparcia aplikacyjno – rozwiązaniowego zaawansowanych systemów opartych o roboty przemysłowe. Specjalizuje się głównie w robotach procesowych ze wskazaniem na roboty spawalnicze oraz lakiernicze. Odpowiada w firmie za techniczne aspekty związane z systemami zrobotyzowanymi. Od 2016 r. prowadzi i rozwija dział „Systemy Zrobotyzowane ASTOR”. W 2015 r. był odpowiedzialny za analizę możliwości rynkowych, a w konsekwencji końcowy produkt rozwiązania zrobotyzowanych systemów spawalniczych: „ASTOR Green Welding”. W latach 2011 – 2019 stworzył ponad 100 symulacji oraz Proof of Concept (studium wykonalności) dla zakładów przygotowujących się do robotyzacji m .in dla: Solaris, MAN, ArcelorMittal Poland, Alstom, Pratt &Whitney, Seco-Warwick, SGl Carbon, Bolsius, Wiśniowski, Flextronics, Steico.
Przeszkolił i był mentorem dla ponad 150 inżynierów w zakresie podstaw robotyki, wdrażania robotów oraz zaawansowanych funkcji wykorzystywanych w systemach zrobotyzowanych. Posiada międzynarodowe kwalifikacje w dziedzinie wdrażania robotów potwierdzone certyfikatami światowych producentów: Kawasaki Robotics oraz Epson Robotics.
Bartosz Józefowski
Wicedyrektor ds. przemysłu 4.0, Krakowski Park Technologiczny. Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Ambasador regionalny fundacji Startup Poland i współtwórca startupowej organizacji parasolowej w Krakowie.
Karierę zawodową niemal od początku związał z innowacjami technologicznymi. W tej dziedzinie działa od 2013 r. Najpierw kierował Inkubatorem Technologicznym w Krakowie, następnie zasiadał w zarządzie funduszu inwestycyjnego. Tworzył i zarządzał programem akceleracyjnym dla startupów przemysłowych KPT ScaleUp. Obecnie buduje hub4industry czyli hub innowacji cyfrowych dla przemysłu. Posiada szerokie doświadczenie w pracy z korporacjami i startapumi technologicznymi.
Renata Poreda
Filolog, PRowiec, pasjonatka wszelkich form komunikacji, m.in. za którą odpowiada w ASTOR. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Public Relations (UJ) oraz Marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła prestiżowy program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing”.
Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w marketingu, public relations, komunikacji, CSR i relacjach z mediami. Zawodowo interesuje się marką osobistą. Fascynują ją rozmowy z ludźmi, głównie w formie wywiadów. Prowadzi gale i konferencje. Jest też autorką konceptów kreatywnych kampanii komunikacyjnych.
Obecnie pracuje w ASTOR, firmie, której celem jest wprowadzić firmy produkcyjne w świat Przemysłu 4.0 dzięki automatyzacji, robotyzacji i digitalizacji. Ważnym aspektem działań ASTOR jest humanistyczny wymiar transformacji, w myśl propagowanego motta #chodzioludzi oraz gdzie technologia spotyka człowieka. Odpowiada za wizerunek marki, kontakty z mediami, działania Public Relations. Komunikacyjnie wspiera także działania z zakresu Employer Branding oraz CSR.
Redaktor naczelna pisma Biznes i Produkcja adresowanego dla kadry kierowniczej i zarządzającej w firmach produkcyjnych. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie zainicjowała i zorganizowała jedną z edycji PR Regionów. Prywatnie interesuje się psychologią, szczególnie behawioralną, motoryzacją, biografiami i kuchennymi eksperymentami. Uwielbia góry i rower. Biega.
Joanna Kulczycka
Dr hab., prof. nadzw. AGH. Prodziekan ds. współpracy i rozwoju na Wydziale Zarządzania AGH oraz kierownik Pracowni Badań Strategicznych w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN. Prezes zarządu Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu (Krajowy Klaster Kluczowy) oraz dyrektor biura Instytutu Autostrada Technologii i Innowacji – największego w Polsce wirtualnego instytutu. Autorka ponad 200 publikacji.
Organizatorka wielu konferencji i warsztatów w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania metody oceny cyklu życia do analiz wpływu na środowisko procesów i produktów. W 2009 r. otrzymała nagrodę III stopnia za wybitne krajowe osiągnięcia naukowo-techniczne za rok 2009. Ma też dyplom – Dyrektora Górniczego I stopnia, odznakę honorową za zasługi dla ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej. Z rąk Prezydenta Miasta Krakowa otrzymała odznakę Honoris Gratia.
Uczestniczka i członkini licznych komisji i rad w UE i kraju, m.in.: UNEP Resource Panel, Grupa Doradców Komisji Europejskiej w Programie Horyzont 2020 (2014-2018), Grupa Operacyjna EIP Raw Materials Komisji Europejskiej od 2017 r., Europejska Platforma gospodarki o obiegu zamkniętym od 2017 r., Komitet Zrównoważonej Gospodarki Surowcami Mineralnymi PAN (2016 -2020 i 2020-2024), Komisja Technologii i Analityki w Działalności Geologiczno-Górniczej od 2017 r.
Piotr Hołubowicz
CEO SEEDiA sp. z o.o. Inżynier po Akademii Górniczo-Hutniczej, gdzie ukończył kierunek automatyka i robotyka na specjalności robotyka. Jeszcze podczas studiów w 2013 r założył swój pierwszy start-up, w którym zajmował się produkowaniem drukarek 3D (3dproto sp. z o.o.). Drukarka flexFORM znalazła się w kilku topowych rankingach międzynarodowych. Założyciel studium projektowego versatilex, były research Manager integer.pl s.a.
W 2015 roku stworzył pierwszy prototyp ławki solarnej, która została pierwszym produktem założonej w 2016 roku w SEEDiA sp. z o.o, która jest liderem w kraju i jedną z wiodących spółek na Świecie w dostarczaniu produktów małej inteligentnej architektury dla zastosowań Smart City. Produkty spółki zdobywają wiele nagród wzorniczych oraz wyróżnień za innowacyjność.
Zdobywca wielu wyróznień, w tym: Forbes 30 under 30, 15. miejsce w rankingu 50 kreatywnych w biznesie, człowiek roku za promowanie oze, innowator 2016, nominacja do konkursu Innovators under 35 by MIT Review, 100 people changing business in Europe by Business Insider.
Matylda Szyrle
CEO firmy Listny Cud – jednej z pierwszych w Polsce miejskich farm wertykalnych, gdzie uprawiane są ekologiczne mikroliście i zioła.
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych (UW) i Emerging Economies and International Development (King’s College London). Kierunki te wybrała, ponieważ interesuje się tym, jak działa społeczeństwo oraz co można robić, by działało lepiej.
Pracowała przez 3 lata w doradztwie strategicznym (McKinsey&Company) między innymi w takich sektorach jak telekomunikacja, transport, FMCG i infrastruktura i w obszarze budowania i wzmacniania kultury organizacyjnej. Pracowała również w Fundacji ePaństwo, Spółce Skarbu Państwa, oraz w Londynie w firmie telekomunikacyjnej i butiku consultingowym zajmującym się międzynarodowym rozwojem (Ergon Associates).
Od 2019 działała po godzinach przy inicjatywie społecznej zajmującej się kryzysem klimatycznym. Organizowała jedną z charytatywnych Aukcji Sztuki Refugees Welcome Polska Fundacji Ocalenie. Od marca 2020 jest też częścią zespołu foodtech.ac – największego w Europie Środkowo-Wschodniej akceleratora dla startupów spożywczych.
Łukasz Waksmundzki
Dyrektor Zarządzający, założyciel EcoTech System. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Pracował dla największych polskich spółek informatycznych – ponad 20 letnie doświadczenie na rynku IT m.in. w realizacji strategicznych i centralnych projektów teleinformatycznych dla administracji państwowej m.in. Ministerstwa Finansów, służby celnej, MSWiA, MSZ, MON.
Twórca innowacji procesowej „Motywacyjny System Gospodarki Odpadami EcoTech System” – Platformy EcoSmartCity do zachęcania i nagradzania mieszkańców za segregację odpadów przy użyciu aplikacji mobilnej ECO Portfel oraz sieci recyklomatów. Dzięki aplikacji mobilnej ECO Portfel zbierane przez użytkowników ECO-Punkty wymieniane są na nagrody, zniżki i rabaty u partnerów.
Autor wielu publikacji dotyczących Circular Economy oraz poprawy efektywności gospodarki odpadami. Przekonany do tego, że każdy może mieć realny wpływ na poprawę stanu środowiska naturalnego dla obecnych i przyszłych pokoleń. Miłośnik ekologii, podróżowania, nurkowania i Krav Maga.
Marcin Chudzik
Koordynator zespołu ekodoradców dla biznesu w Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości, który koncentruje się na m.in. na działaniach związanych z wdrożeniem założeń gospodarki obiegu zamkniętego w przedsiębiorstwach ze szczególnym uwzględnieniem sektora MŚP.
Ma doświadczenie w pracy w administracji publicznej w obszarze funduszy europejskich, przeznaczonych dla przedsiębiorców na realizację prac badawczo-rozwojowych, podniesienie poziomu efektywności energetycznej, czy też odnawialne źródła energii. Przewodniczący i członek Komisji Oceny Projektów w konkursach organizowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Paweł Zylm
Wspiera ekosystem startupowy w Polsce. Aktywnie uczestniczy w różnych wydarzeniach związanych z tym rynkiem. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodymi przedsiębiorcami. Jest mentorem prowadzącym w ReaktorX, pre-akceleratorze dla pierwszorazowych founderów. Zasiada również̇ w radach nadzorczych oraz komitetach doradczych. Aktywnie wspomaga startupy oferując im poza środkami finansowymi tzw. smart money. Wykorzystuje w tym swoje bardzo rozległe doświadczenie i wiedzę managerską oraz kontakty biznesowe na rynku finansowym. W przeszłości pełnił funkcję prezesa zarządu BRE Ubezpieczenia TUiR S.A. będąc od początku istnienia zaangażowany w tworzenie i rozwój spółki.
Dominik Krawczyk
Dyrektor obszaru doradztwa w sieci COBIN Angels, będącej największą siecią aniołów biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach tej działalności odpowiedzialny jest za rozwój i prowadzenie usług doradczych w zakresie przygotowania do transakcji oraz w procesy pozyskiwania finansowania na rzecz startupów.
Jego wcześniejsze ponad 6-letnie doświadczenie obejmuje projekty doradcze zarówno na rzecz klientów korporacyjnych w obszarze innowacji, jak i wsparcia startupów w pozyskiwaniu finansowania. W ramach czteroletniej praktyki w międzynarodowej firmie consultingowej PricewaterhouseCoopers, Dominik specjalizował się w proinnowacyjnych projektach na rzecz MŚP i korporacji, pozyskiwaniu finansowania na rzecz startupów, wycenach, strategii i aranżowaniu zyskownej współpracy pomiędzy startupami, a korporacjami. W ramach PwC był zaangażowany również w prowadzenie akceleratora korporacyjnego- PwC Startup Collider, który obejmował obszar Europy Środkowo-Wschodniej.
Anna Ledwoń-Blacha
Co-founder & Creative Director w More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays. Autorka w takich magazynach jak Event Management Polska, Social Media Manager, NowyMarketing, Marketer+, Nowa Sprzedaż czy Social Press. Szkoleniowiec – głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Były trener w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych. Współautorka dwóch kursów e-learningowych. Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej.
Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Venezia, Capgemini, Prima Moda, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów