Konferencja 2019
Innowacyjny start – kolejny krok w biznesie
Konferencja inaugurująca 9. Małopolski Festiwal Innowacji
Data: 10 czerwca 2019 r.
Godzina: 13:00-17:00
Miejsce: Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, al. Jana Pawła II 39
Prowadzenie konferencji: Magdalena Petryniak – Story Seekers Polska
Program konferencji
PROWADZENIE KONFERENCJI:
Magdalena Petryniak – Story Seekers Polska
13.00 – 14.00
Rejestracja obowiązkowa / kawa powitalna, networking
Otwarcie konferencji: Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego
Innowacja – stawianie oporu przed chodzeniem utartymi ścieżkami
– Grzegorz Błażewicz, Prezes SALESmanago, autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”
Czy innowacja technologiczna i produktowa, która stała się Świętym Graalem większości firm na świecie, jest w stanie zaistnieć bez odrzucenia tradycyjnych sposobów osiągania celów biznesowych i zaprzeczeniu różnorodnych norm związanych z prowadzeniem biznesu oraz prawdziwej innowacji?
Innowacyjny start – kolejny krok w biznesie – sesja panelowa
Moderator: Magdalena Petryniak – Story Seekers Polska
Uczestnicy:
- Jaromir Działo – Dyrektor GRADIS
- Michał Łagodzic – Dyrektor Reality Games
- Grzegorz Oleksy – Prezes Zarządu Axence
- Rafał Solecki – Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości
- Kamil Szydłowski – menadżer ds. publicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej funduszu inwestycyjnego InnoEnergy.
Jak uczynić zmianę elementem DNA swojego biznesu
– Angelika Chimkowska, ekspert oswajania zmian, strateg social sellingu i silnych marek, autorka książki „Psychologia zmiany w życiu i biznesie”
Niezależnie czy prowadzisz jednoosobową działalność czy zatrudniasz setki osób to nastawienie na zmianę często decyduje o rozwoju firmy, a co za tym idzie powinno być elementem DNA biznesu. Angelika Chimkowska przedstawi odkrycia psychologii, które pomogą uodważniać siebie i zespół do zmian. Więcej, na przykładach polskich i zagranicznych pokaże praktyczne wskazówki, narzędzia, programy i aplikacje do zastosowania w biznesowej codzienności
Zakończenie konferencji / lunch, networking
Prelegenci
Magdalena Petryniak
Prezes Story Seekers Polska. Od 15 lat zajmuje się komunikacją marketingową i sprzedażową. Obecnie zarządza Story Seekers Polska i jako wyłączny Partner Mike Bosworth Leadership™ wspiera organizacje w wykorzystaniu modelu Customer Hero Selling® do zwiększania efektywności sprzedażowej, marketingowej i budowania kultury organizacyjnej. Magdalena zrealizowała w tym podejściu ponad 100 projektów na całym świecie (od Singapuru, po Dubaj, Armenię, USA, UK i Polskę). Od 2007 roku prowadzi agencję PR „Grupa SAPR”, która specjalizuje się w kampaniach marketingowych i społecznych. Przez 3 lata Magdalena zarządzała programami specjalnymi i konferencjami ICAN Institute wydawcy „Harvard Business Review Polska”. Od lat szkoli i aktywnie wspiera menedżerów w zakresie komunikacji, w tym na studiach Executive MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Leadership Program w Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health w USA oraz Akademii Innowacji ICAN Institute. Aktywnie zaangażowana w działalność społeczną.
Grzegorz Błażewicz
Założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago – posiada ponad 20 lat doświadczenia w polskiej międzynarodowej branży marketingowej. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencjach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. Przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Marketingu Grupy Comarch, jednego z największych dostawców rozwiązań IT na świecie, a w latach 2006-2008 był Prezesem Zarządu jednego z największych polskich portali internetowych Interia.pl.
W 2008 rozpoczął przygodę przedsiębiorcy od początku tworząc oprogramowanie dla działów marketingu. W 2011 założył SALESmanago Marketing Automation, które dzisiaj zatrudnia 200 osób i osiąga przychody na poziomie 60 mln zł. SALESmanago w najnowszym raporcie Financial Times zostało zakwalifikowane na 26 miejscu wśród najszybciej rosnących spółek technologicznych w Europie. Jest autorem książki pt. Rewolucja z Marketing Automation wydanej przez PWN. Grzegorz wykłada na uczelniach wyższych, wspiera inne startupy technologiczne i regularnie biega maratony.
Rafał Solecki
Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości (MCP). Od 22 lat związany nieustannie z administracją publiczną. Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości (od początku powstania tej instytucji) – Instytucji Wdrażającej MRPO na lata 2007-2013 oraz Instytucji Pośredniczącej RPO WM na lata 2014-2020. Dyplomowany i doświadczony trener europejski (EU – Trainer). Autor licznych publikacji dotyczących funduszy Unii Europejskiej oraz polityki spójności UE. Akredytowany ekspert programu ©KFE, funkcjonującego w ramach Europejskiego Systemu Kształcenia i Akredytacji Konsultantów Europejskich. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe na: Akademii Ekonomicznej w Krakowie – „Gospodarka przestrzenna”, Uniwersytecie Jagiellońskim – „Prawo Unii Europejskiej” oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym na kierunku – „Prawo gospodarcze”.
Jaromir Działo
Jest w biznesie IT od 1994: założyciel 3 udanych startupów, architekt systemów IT dla banków szwajcarskich, współtwórca sieci dystrybucji treści dla 95% kin w Szwajcarii / Hollywood, zarządzał dużymi projektami IT, 100+ serwisów webowych. Prowadził szereg projektów jako współzałożyciel, CTO (Chief Technical Officer), dyrektor, manager kilkunastu spółek technologicznych: autorskie projekty B+R w zakresie systemów bankowych, analizy ryzyka kredytowego, marketing automation, IoT, AI, przetwarzania informacji, blockchain, dystrybucji treści cyfrowych, semantycznej analizy tekstu i innych treści cyfrowych, systemów informatycznych oraz rozwiązań regulacyjnych, zawsze z pasją do ergonomii, użyteczności oraz czytelnej komunikacji. Praca zaowocowała złożeniem oraz przyznaniem kilku patentów (m.in. US 2010/0228693 A1).
Aktywny członek europejskiego „startup community”: juror, speaker, mentor w 80+ międzynarodowych eventach (Le Web, Unbound Digital, TechCrunch Disrupt, Bitspiration oraz większość wiodących eventów starupowych w Polsce). Współorganizował konkurs dla młodych przedsiębiorców (zasięg 500.000 osób) z finałem w Waszyngtonie: Global Student Entrepreneur Awards. Jako doradca inwestycyjny / technologiczny przy międzynarodowych funduszach realizował: rozwój współpracy z partnerami w USA, UK, Izraelu, procesy oceny projektów, tworzenie struktur inwestycji, wsparcie dla spółek portfelowych w zakresie powiązań i kontaktów międzynarodowych oraz projektowania architektury IT. Pełnił funkcje Partnera Zarządzającego w strukturze SATUS Venture, Dyrektora ds. Inkubacji Projektów, Członka Zarządu w akceleratorze FZ KPT, członka Komitetów Inwestycyjnych Akcelerator Technologiczny Technopark Gliwice, Akcelerator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz członka RN spółek portfelowych. Pracuje z firmami z USA, UE od ponad 20 lat.
Jaromir jest absolwentem AGH University of Science and Technology, uczestnikiem studiów podyplomowych na Stanford University, ekspertem Komisji Europejskiej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju przy ocenie projektów.
Zawsze otwarty na nowe pomysły. Chętnie podejmuje się ambitnych wyzwań o zasięgu globalnym. Obecnie inwestuje czas i pieniądze m.in. w oprogramowanie AI, Smarty City oraz blockchain.
Kamil Szydłowski
Grzegorz Oleksy
Prezes Zarządu Axence. Od początku karieru zawodowej zajmuje się oprogramowaniem dla sieci IT. Był współzałożycielem i dyrektorem firmy AdRem (lata 1997-2003). W roku 2005 założył firmę Axence, w której pełni funkcję Prezesa, jak również bezpośrednio zajmuje się projektowaniem zaawansowanych rozwiązań do monitorowania sieci i użytkowników, inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania oraz ochrony danych przed wyciekiem. Posiada szerokie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu szkoleń oraz konsultacji dla firm z branży IT, poparte wykształceniem informatycznym.
Michał Łagodzic
Współtwórca Reality Games – tworzącego gry w oparciu o dane ze świata rzeczywistego. Największy sukces firmy to Landlord – gra pobrana ponad 10 milionów razy na całym świecie prawie bez nakładów na marketing.
Współtwórca Armadeo.pl – jednego z wiodących sklepów z armaturą sanitarną i grzewczą. Zainteresowania to technologiczna strona biznesu, do web do Big Data.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Angelika Chimkowska
Wywiady i publikacje jej autorstwa do tej pory ukazały się w m.in. magazynach i gazetach: Wysokie Obcasy, Coaching, Benefit, Biznesmen, Marketer Plus.
Tło tematu konferencji oraz panelu dyskusyjnego
– wprowadzenie do Konferencji
Podczas konferencji Innowacyjny start – kolejny krok w biznesie, chcemy zachęcać Państwa poprzez inspirujące przykłady do otwartości na zmiany, porozmawiać jak poradzić sobie ze spotykanymi na różnym etapie życia przedsiębiorstwa barierami oraz zastanowić się, co nastawia nas na innowacyjne tory.
Dane statystyczne pokazują, że brak innowacyjnego podejścia w działalności przedsiębiorstw to przede wszystkim problem nieidentyfikowanej lub nieuświadomionej potrzeby zmiany. Spośród polskich przedsiębiorstw które nie wdrożyły innowacji przez ostatnie 3 lata blisko 90% nie widziało powodu dla takiego działania. Mimo, że w świetle badań uznana jest za uniwersalny i skuteczny mechanizm dążenia do podnoszenia produktywności czy konkurencyjności firm, wciąż jest celem umiarkowanej liczby przedsiębiorców. Dodatkowo nakładają się na ten obraz ograniczenia wprowadzania innowacji natury: finansowej, ograniczonego potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa, ograniczonego popytu, informacyjnej czy niewystarczającego potencjału sfery B+R.
Z drugiej strony innowacyjności sprzyja szereg czynników, o bardziej lub mniej bezpośrednim działaniu. Do tych pierwszych można z pewnością zaliczyć wysoką konkurencyjność rynku, wolność gospodarczą, czy obniżający się popyt w danej branży czyli uwarunkowania które wymuszają działania korekty w modelu działalności przedsiębiorstw. O tym czy zaczną one konkurować bardziej ceną czy innowacyjnością swoich produktów czy usług decydują już w dużej mierze czynniki mniej bezpośrednie. Do nich zaliczyć można etos przedsiębiorczości, poziom zaufania w społeczeństwie, tradycje współpracy, jakość systemu edukacji. Te z kolei zakorzenione są w poziomach kapitałów: ludzkiego, społecznego, finansowego, kulturowego. W obszarach tych możemy znaleźć wszystko co jest odwrotnością barier innowacyjności: zamiast wysokich kredytów, wynikające z zaufania tańsze pożyczki, zamiast zmonopolizowanych rynków, wysoka konkurencyjność, zamiast braku środków własnych, skumulowany kapitał, zamiast braku wiedzy, bieżące szkolenia, zamiast nierzetelnych partnerów, dobre relacje dzięki kapitałowi pomostowemu.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Miejsce konferencji: nieznaczne utrudnienie może stanowić nawierzchnia wokół budynku wykonana z płyt betonowych. W razie potrzeby pracownicy ochrony Muzeum udzielą pomocy osobom z dysfunkcjami ruchu. Osoby z niepełnosprawnością posiadające identyfikator upoważnione są do pozostawienia swojego pojazdu przed wejściem głównym do Muzeum. Parking nie ma charakteru ogólnodostępnego. W celu rezerwacji najwygodniejszego miejsca prosimy o kontakt telefoniczny z koordynatorem (531-660-340) lub z ochroną budynku (736-051-011). Na parkingu obok Muzeum zostały wydzielone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Dojazd z Dworca Głównego (wejście od ul. Jana Pawła II): z Dworca Głównego jedziemy tramwajem nr 4 (przystanek “Dworzec Główny Tunel” przy ul. Basztowa), kierunek Wzgórza Krzesławickie na przystanek MUZEUM LOTNICTWA. Na przystanku tym zatrzymują się tramwaje linii miejskich numer: 4 (Bronowice – Wzgórza Krzesławickie), 9 (Nowy Bieżanów – Pleszów), 10 (Pleszów – Łagiewniki) oraz 52 (Czerwone Maki P + R – Wzgórza Krzesławickie). Aktualny rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Krakowie jest dostępny na stronie: http://rozklady.mpk.krakow.pl/