Małopolski Festiwal Innowacji

Podsumowanie 2021

greenPOWER Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej

 

Targi greenPOWER zgromadziły w jednym miejscu i czasie przedstawicieli wszystkich sektorów branży odnawialnych źródeł energii. To była doskonała okazja, by poznać rynkowe tendencje, wymienić praktyczne spostrzeżenia, dowiedzieć się przed jakimi wyzwaniami i możliwościami stoi branża. Ekspozycja targów obejmowała: produkty, usługi i rozwiązania z zakresu energii słonecznej, wiatrowej, wodnej, biomasy, biopaliw, elektromobilności oraz technologii energooszczędnych. Targi odbyły się w dniach 14-16 września w Poznaniu.

Podczas Targów dostępni byli specjaliści z branży, a także fachowcy i producenci proekologicznych rozwiązań. Wyjątkowo dużo uwagi poświęcono tematowi fotowoltaiki, na którą decydują się zarówno rolnicy, ogromne przedsiębiorstwa, jak i prosumenci. Ponad 80 wystawców doradzało, które rozwiązanie wybrać i co zrobić, by było ono najbardziej opłacalne. Zwiedzający targi otrzymali informacje o dofinansowaniach i programach związanych ze stosowaniem odnawialnych źródeł energii. Podczas wydarzenia przedstawione zostały nowoczesne produkty oraz usługi z zakresu fotowoltaiki i oze. Zaprezentowano m. in.: systemy mocowania naziemnego i na dachach, różne rodzaje modułów PV, inwertery, optymalizatory i magazyny energii.

Wiele osób przyjechało do Poznania także w poszukiwaniu najnowszej wiedzy. Podczas GREENPOWER odbywają się spotkania branżowe, prezentacje nowości czy też róznego rodzaju seminaria. Podczas wydarzenia można było wziąć udział w Energetycznym Talk Show Globenergii, szkoleniach oraz konferencji „Samowystarczalny gminny klaster energetyczny” organizowany przez Polskie Forum Klimatyczne

Podczas targów rozdano także medale – Złote Medale MTP, którymi zostało nagrodzonych sześć innowacyjnych produktów. Dwa z nich trafiły do firm z Małopolski. Nagrodzony został moduł fotowoltaiczny Perfect Edge PEM.G0-390W firmy Bruk-Bet sp. z o. o.oraz innowacyjny trójfazowy falownik Austa firmy PV Energia Polska, który charakteryzuje się wysoką wydajnością sięgającą 98,7%.

Więcej szczegółów o targach greenPOWER: www.greenpower.mtp.pl

W ramach inicjatywy “Małopolska na targach innowacji”, na wspólnym, dużym stoisku, pod szyldem Małopolski zaprezentowało się 11 małych i średnich przedsiębiorstw z regionu:

28. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA® i 19. Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD®

 

W dniach 3-5 listopada w EXPO Kraków po blisko dwóch latach przerwy odbyły się 28. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA®, 19. Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD® oraz 18. Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO®. Na taką edycję warto było czekać. Wystawcy nie kryli zaskoczenia frekwencją, a odwiedzający szerokim wyborem produktów i usług.

W targach udział wzięło 233 wystawców m.in. z Czech, Francji, Gruzji, Kosowa, Polski, Portugalii, Turcji, Węgier, Włoch. Po raz pierwszy można było spotkać reprezentantów Słowenii, którzy nie kryli zadowolenia z udziału.

Targi HORECA® dały okazję spojrzenia na gastronomię, hotelarstwo i winiarstwo z perspektywy zmian, które nastąpiły w 2020 roku. Wielu wystawców po raz pierwszy od wielu miesięcy miało szansę spotkania w branżowym gronie. Był czas na wymianę doświadczeń, podzielenia się wiedzą oraz nawiązania nowych kontaktów. Pomimo coraz większego optymizmu, sporo firm nadal trzyma rękę na pulsie i chce być gotowa na wypadek wprowadzenia ponownych ograniczeń. Wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom organizatorzy przygotowali specjalne strefy, które spotkały się z dużym zainteresowaniem. Wśród nich wymienić można m.in. strefę rozwiązań IT w tym e-commerce. Świadomi przemian organizatorzy przygotowali program tak, aby odpowiadał na aktualne potrzeby branży. W ramach Akademii HORECA i ENOEXPO odbyły się warsztaty i szkolenia dotyczące m.in. cyfryzacji i automatyzacji procesów obsługi oraz sprzedaży, jakości i bezpieczeństwa w restauracji, wyzwań dla pracodawców, czy skutecznej promocji i docierania do nowych gości.

Celem targów jest stworzenie dogodnej przestrzeni do nawiązania nowych relacji, wymiany wiedzy i doświadczenia. Pomimo wielu przeciwności organizatorzy również w tym roku stanęli na wysokości zadania, co zaowocowało pozytywnymi opiniami ze strony wystawców, którzy nie tylko pozyskali nowe kontakty, ale i zaczerpnęli wiele inspiracji.

Targi są jedną z najważniejszych imprez w Polsce obejmujących branże gastronomiczną, hotelarską i winiarską. W jednym miejscu i czasie prezentowane jest kompleksowe wyposażenie dla hoteli, pensjonatów, restauracji, barów, pizzerii, kawiarni, cukierni i innych punktów gastronomicznych. Ważną częścią ekspozycji jest żywność i napoje oraz największa w Polsce oferta wina z różnych stron świata. Targi HORECA®/GASTROFOOD® to kompleksowa platforma sprzedaży, promocji i komunikacji. Udział w targach umożliwia Wystawcom: promocję nowych produktów, innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanych technologii, nawiązanie licznych kontaktów biznesowych, utrwalenie relacji z dotychczasowymi klientami, wymianę oraz zebranie informacji o rynku HoReCa.

Więcej szczegółów o targach HORECA®/GASTROFOOD®: www.horeca.krakow.pl

W ramach inicjatywy “Małopolska na targach innowacji”, na wspólnym, dużym stoisku, pod szyldem Małopolski zaprezentuje się 15 małych i średnich przedsiębiorstw z regionu wybranych w otwartym naborze: