Wydarzenia technologiczne
Od 2013 r. Województwo Małopolskie wspiera organizację kluczowych wydarzeń technologicznych i kreatywnych (tech-eventy) w regionie w ramach programu „Małopolska – tu technologia staje się biznesem”.

Program powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony lokalnej społeczności start-upowej, organizującej oddolnie szereg inspirujących wydarzeń, w których uczestniczą rocznie tysiące osób. Przedsięwzięcia te stanowią nie tylko okazję do poszerzenia wiedzy i wymiany doświadczeń, ale też do nawiązania cennych kontaktów i budowania współpracy w ramach lokalnego ekosystemu startupowego.
Kto i w jaki sposób może zgłosić się do programu?
Program realizowany jest w formie otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych, które realizują w danym roku:
- przedsięwzięcia technologiczne (np. konferencje, seminaria, warsztaty, spotkania networkingowe i in.), które mają na celu rozwój środowiska start-upowego, promowanie postaw przedsiębiorczych i nowoczesnych technologii i/lub
- przedsięwzięcia dotyczące rozwoju sektora kreatywnego (np. warsztaty tematyczne, spotkania i in.), których celem jest rozwój przedsiębiorczości w branżach kreatywnych, m.in. dzięki wykorzystaniu potencjału miejsc pracy kreatywnej, typu fablab, makerspace itp.
Nabór do programu jest prowadzony raz w roku. Informacje o naborze publikowane są każdorazowo w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Budżet programu wynosi 1 mln zł.
Główne korzyści płynące z realizacji programu:
- Tworzenie warunków do rozwoju w Małopolsce wartościowych inicjatyw, które umożliwiają mieszkańcom regionu rozwój kompetencji, które w przyszłości mogą się przełożyć na rozwój nowych projektów biznesowych.
- Przyciąganie do Małopolski dużych przedsięwzięć, w tym o zasięgu międzynarodowym, których organizatorzy widzą potencjał w regionie do rozwoju swoich projektów.
- Tworzenie przestrzeni dla większej aktywności i integracji małopolskiego środowiska start-upowego, firm i osób działających w branżach technologicznych i kreatywnych, upowszechniania wiedzy w zakresie możliwości rozwoju firm z ww. obszarów, promowania przedsiębiorczości oraz kreatywności wśród mieszkańców Małopolski, a także możliwości nawiązania nowych kontaktów, pozyskania inwestorów, wymiany wiedzy i doświadczeń.
Dotychczasowe efekty programu:
Do tej pory zorganizowano 12 edycji programu. We wszystkich tych edycjach wsparto łącznie ok. 200 przedsięwzięć, w których uczestniczyło ponad 110 tys. os. Wśród wspieranych wydarzeń znalazły się m.in.:
- duże wydarzenia konferencyjne i networkingowe, takie jak Summer Jam, TEDxKazimierz, RoboChallenge, Akademicki Maraton Innowacji,
- warsztaty, w tym m.in. InnoMaker, LifeScience Business Academia, Akademia Biznesu,
- spotkania networkingowe, takie jak OMGKRK Hangouts, Spotkania z biznesem przyszłości,
- przedsięwzięcia dot. promocji przedsiębiorczości wśród młodzieży, w tym Startup Shaker.