Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Małopolsce
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to globalna inicjatywa skierowana do osób zaineresowanych założeniem i rozwojem własnej firmy, podniesieniem kompetencji zawodowych czy nawiązaniem kontaktów biznesowych. Województwo Małopolskie od 2010 roku jest Koordynatorem tego przedsięwzięcia w regionie.

Corocznie w listopadzie, w trakcie tygodniowego cyklu wydarzeń organizowanych w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Małopolsce (ŚTP), mieszkańcy województwa mogą uczestniczyć w warsztatach, prelekcjach, spotkaniach z przedsiębiorcami czy indywidualnych konsultacjach. Wszystkie te aktywności są tematycznie powiązane z szeroką pojętą przedsiębiorczością. To wyjątkowa okazja aby skorzystać ze wsparcia i wiedzy ekspertów oraz doświadczonych praktyków biznesu.
Największe święto przedsiębiorczości w Małopolsce
Głównym celem ŚTP jest promowanie świadomego rozwoju, postaw przedsiębiorczych i kreatywnych, inspirowanie do podejmowania inicjatyw biznesowych czy zakładania i rozwijania własnego biznesu. Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to międzynarodowe święto ludzi zainteresowanych przedsiębiorczością. Rokrocznie dociera ono do milionów ludzi na całym świecie poprzez lokalne, krajowe i globalne wydarzenia. Inicjatywa aktywizuje i inspiruje do działania społeczności w ok. 200 krajach. Polska jest jednym z krajów, które od początku były zaangażowane w tę globalną inicjatywę.
W małopolską odsłonę ŚTP zaangażowanych jest co roku ok. 40 instytucji partnerskich, które proponują udział w ok. 200 wydarzeniach organizowanych w ponad 20 miastach i miejscowościach regionu. Nie tylko w tych największych ośrodkach, tj. w Krakowie, Tarnowie czy Nowym Sączu, ale również w wielu miastach powiatowych i w dużo mniejszych ośrodkach, np. w Kłaju, Michałowicach, Trzcianie czy Zatorze.
Grono partnerów ŚTP w Małopolsce współtworzą uczelnie wyższe, akademickie i gminne inkubatory przedsiębiorczości, centra kształcenia zawodowego, firmy prywatne, fundacje i stowarzyszenia, izby przemysłowo-handlowe, instytucje kultury, urzędy administracji publicznej, szkoły a nawet przedszkola.
Co w programie?
W trakcie ŚTP w Małopolsce można posłuchać i porozmawiać m.in. o tym jak rozpocząć przygodę z biznesem, co warto wiedzieć i sprawdzić zanim otworzy się firmę, jak optymalizować koszty, jaką formę prowadzenia działalności czy opodatkowania wybrać, jakie są źródła dofinansowania firmy na otwarcie bądź rozwój. Nie brakuje wydarzeń poruszających tematykę budowania marki, metod pozyskiwania klientów, nowych technologii i sztucznej inteligencji w biznesie. W programie są również indywidualne konsultacje dla osób zainteresowanych założeniem biznesu czy spotkania informacyjne o tematyce związanej z otrzymaniem wsparcia na rozwój przedsiębiorstw z sektora MŚP w ramach funduszy unijnych.
Województwo Małopolskie corocznie jest nie tylko Koordynatorem tego przedsięwzięcia, ale również organizatorem Spotkania Młodego Biznesu – wydarzenia oficjalnie inaugurującego ŚTP.