#StartUP Małopolska
#StartUP Małopolska to program akceleracji młodych innowacyjnych firm prowadzących działalność w Małopolsce.

Pomysłodawcą programu jest Województwo Małopolskie. Powstał on w 2017 r. jako odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoją firmy będące na początku swojej drogi biznesowej. Głównym celem programu jest wyposażenie młodych przedsiębiorców w kluczowe kompetencje biznesowe, by przyspieszyć ich rozwój, ale też stworzenie przestrzeni do nawiązania wartościowych relacji i kontaktów. To program dla firm o dużym potencjale innowacyjnym, które chcą się rozwijać.
Oferta programu, czyli z czego firmy mogą skorzystać:
- Warsztaty przedakceleracyjne, których celem jest analiza modelu biznesowego i określenie potrzeb rozwojowych firmy.
- Specjalistyczne warsztatyin. z zakresu marketingu, sprzedaży, prezentacji. Szczegółowy zakres tematyczny jest dopasowany do potrzeb zrekrutowanych firm i określany szczegółowo podczas warsztatów przedakceleracyjnych.
- Indywidualne konsultacje z mentorami – aż 30 godzin konsultacji dla każdej firmy z wybranymi przez siebie ekspertami w różnych obszarach, zgodnych z oczekiwaniami firm.
- Udział w najważniejszych wydarzeniach startupowych i branżowych w Polsce, które są okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, zdobycia wiedzy i inspiracji.
- Opieka managera akceleracji przez cały czas udziału w programie. Manager opracowuje indywidualny plan rozwoju, dopasowuje zakres wsparcia do indywidualnych potrzeb firmy, a na koniec udziału w programie przygotowuje rekomendacje co do dalszych kierunków rozwoju.
Główne korzyści dla firm z udziału w programie:
- Zdobycie wiedzy w obszarach kluczowych dla rozwoju biznesu, w tym z zakresu marketingu czy sprzedaży.
- Szczegółowe zdiagnozowanie potrzeb firmy i określenie kierunków jej dalszego rozwoju.
- Współpraca z najlepszymi ekspertami, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczenie oraz pomogą w szybszym rozwoju firmy.
- Usprawnienie procesów sprzedaży i pozyskiwania klientów dzięki poszerzeniu wiedzy m.in. z zakresu nowych form pozyskania klientów i efektywniejszego wykorzystania narzędzi internetowych.
- Ulepszenie działań marketingowych m.in. dzięki podniesieniu kompetencji w obszarze promocji firmy oraz wdrożenia narzędzi wspierających procesy reklamowe.
- Podniesienie kompetencji w zakresie prezentacji swojej firmy, co przełoży się na sukces w kontakcie z inwestorami, partnerami biznesowymi i klientami.
- Możliwość nawiązania kontaktów i relacji biznesowych z organizacjami wspierającymi merytorycznie program, w tym przedstawicielami inwestorów, dużego biznesu, którzy zaangażują się w program w roli mentorów.
Dotychczasowe efekty programu:
Do tej pory zorganizowano 11 edycji programu, a ze wsparcia skorzystało aż 80 małopolskich firm. Zdecydowaną większość stanowiły firmy z branży ICT, ale również przedsiębiorcy działający m.in. w obszarach life sciences czy przemysłów kreatywnych.