baner promujący wydarzenie

Konferencja regionalna – Limanowa

Innowacyjna Małopolska. ESG, czy to się opłaca?
Konieczność czy strategiczna przewaga w biznesie.

Konferencja regionalna – Limanowa

Informacje i program

Data: 10 października 2024 r.

Godzina: 10.00-13.00

Miejsce: konferencja odbędzie się w formie hybrydowej – stacjonarnie w siedzibie firmy Gold Drop (ul. Rzeczna 11 d, 34-600 Limanowa) oraz online

Moderowanie konferencji: Zbigniew Bartuś

Konferencja w języku polskim.

Dla uczestników stacjonarnych do dyspozycji będzie punkt konsultacyjno – informacyjny Funduszy Europejskich, w którym specjalista ds. Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego podpowie jakie są możliwości finansowania projektów.

Studio live

MODEROWANIE KONFERENCJI:

Zbigniew Bartuś

09.30 – 10.00

Rejestracja / powitalna kawa

10.00 – 10.10

OTWARCIE KONFERENCJI

Członek Zarządu Województwa Małopolskiego

10.10 – 10.35

HOT CHAIR

Przepis na sukces według Gold Drop

Stanisław Gągała – Prezes Zarządu Gold Drop sp. z o.o.

10.35 – 11.40

PANEL DYSKUSYJNY

Praktyka, a nie „pobożne życzenia”- czy zrównoważony rozwój oraz wdrażanie standardów ESG może się faktycznie opłacać?

Uczestnicy:

  • Teresa Aldea – kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska
  • Karolina Dorula-Mamala – Kierownik Działu Badań i Certyfikacji Produktów, Kierownik Projektu ESG w WIŚNIOWSKI sp. z o.o. S.K.A.
  • Ewa Drozdowska – Dyrektor ds. jakości i strategii ESG w Mercator Medical S.A
  • Anna Kornecka – Prezes Zarządu Stowarzyszenia ESG Impact Network
  • Monika Palimąka – Dyrektor Departamentu Programów Publicznych ESG, PKO BP
  • Kamila Solon-Serek – Kierowniczka Komunikacji i Projektów ESG, InPost sp. z o.o.

ESG (ang. Enviroment, Social, Governance) to skrót oznaczający kryteria zrównoważonego rozwoju firmy, uwzględniające aspekty środowiskowe, społeczne oraz zarządcze. Z roku na rok widzimy coraz większe znaczenie tych kwestii dla konsumentów, banków oraz inwestorów. Wejście na drogę wdrażania oraz sprawozdawania ESG dla tysięcy firm jest już jedynie kwestią czasu. Dzieję się tak ze względu na obowiązki prawne w zakresie raportowania ESG oraz wymagania przedsiębiorstw wobec siebie w ramach łańcuchów wartości. Przełomem w sposobie myślenia o niefinansowych raportach firm jest uchwalenie przez Komisję Europejska dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), dzięki której firmy zostaną zobowiązane do publikowania szczegółowych i wiarygodnych informacji dotyczących konkretnych aspektów, mierząc je w jednolity, precyzyjny sposób przez co ułatwi to porównywanie przedsiębiorstw oraz zwiększy przejrzystość ich działań.

Podczas panelu wraz z ekspertami poruszymy kwestie: jak dobrze przygotować firmę do nowych wymogów? kto i kiedy będzie musiał raportować działania ESG? czy raportowanie ESG należy postrzegać jako przykry obowiązek, czy raczej szansę rozwoju, którą trzeba dobrze wykorzystać? w jaki sposób można finansować zrównoważone inwestycje?

11.40 – 12.00

Przerwa kawowa

12.00 – 12.15

SPEECH

Hub4industry – narzędzie wsparcia w cyfryzacji przedsiębiorstw

Wojciech Przywała – specjalista ds. cyfryzacji MŚP, Krakowski Parki Technologiczny sp. z o.o.

Przejście procesu transformacji z sukcesem wymaga od przedsiębiorcy dobrego i wszechstronnego przygotowania. Realną pomocą w tym procesie są huby innowacji cyfrowych. Działający na terenie południowej Polski hub4industry, Europejski Hub Innowacji Cyfrowych Krakowskiego Parku Technologicznego, oferuje kompleksowe wsparcie – od szkoleń, poprzez audyty i doradztwo, po wdrożenia pilotażowe. Wszystkie usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw świadczone są nieodpłatnie.

Dzięki zaangażowaniu ekspertów z wiodących firm i instytucji, konsorcjum hub4industry pomaga pokonać bariery organizacyjne, finansowe oraz związane z dostępem do wiedzy, które często utrudniają i opóźniają proces transformacji w przedsiębiorstwie.

12.15 – 13.00

ROZMOWA EKSPERCKA

Dobre, bo rodzinne: sukcesja jako motor wzrostu i stabilności w biznesie

Uczestnicy:

      • Patrycja Cyganek – założycielka, współwłaścicielka, CEO i Główny Gemmolog w Syncret
      • Rafał Kunaszyk – Prezes oddziału małopolskiego Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych
      • Irena Kurdziel – założycielka firmy Kotrak S.A.

Sukcesja jest naturalnym etapem w cyklu życia firmy, z którym właściciele muszą się zmierzyć w momencie przekazania firmy kolejnemu pokoleniu. Przekazanie władzy, majątku, wiedzy oraz odpowiedzialności następcom nie jest łatwe, ani dla twórcy biznesu, ani dla sukcesora. Proces transferu biznesu utrudnia niedostateczna świadomość znaczenia sukcesji oraz jej złożoności i czasochłonności. Przekazanie biznesu dotyczy wielu interesów i stron, co często wymaga wiedzy specjalistycznej z różnych dziedzin, np. ustawodawstwa, podatków, wyceny, organizacji, strategii, psychologii. Sprawia to, że sukcesja jest procesem wieloetapowym, który wymaga strategicznego planowania i zarządzania. Podczas dyskusji, eksperci podzielą się swoimi osobistymi doświadczeniami związanymi z sukcesją, aby lepiej naświetlić ten problem, który bywa często dużym wyzwaniem dla wielu firm rodzinnych.

13.00 – 13.10

SPEECH

Speech: Polska Strefa Inwestycji – jak inwestować i korzystać z ulg podatkowych?

Alicja Ryczaj-Kmita – specjalista ds. obsługi inwestora, Krakowski Parki Technologiczny sp. z o.o.

13.10 – 13.30

Lunch

13.30 – 14.15

Zwiedzanie nowoczesnych hal produkcyjnych firmy Gold Drop

Gold Drop to jeden z głównych polski producentów chemii gospodarczej i środków myjących, czyszczących oraz myjąco – dezynfekujących. Swoją działalność firma rozpoczęła w 1991 roku. Od samego początku Gold Drop kieruje się dewizą „Tworzymy produkty dla każdego domu, bezpieczne dla użytkownika i środowiska naturalnego”. W ciągu tych 33 lat Gold Drop przeszedł imponującą drogę rozwoju: od małej firmy, do nowoczesnego przedsiębiorstwa zatrudniającego obecnie ponad 300 osób, prężnie dystrybuującego swoje produkty na zagraniczne rynki takie jak: Słowacja, Węgry, Czechy, Szwecja, Dania, Norwegia, Finlandia, Francja, Włochy, Holandia, Rumunia, Ukraina, Mołdawia, Azerbejdżan, Armenia, Gruzja, Niemcy, Litwa, Łotwa, Estonia, Albania, Czarnogóra. Firma dysponuje nowoczesną halą produkcyjną i magazynową, wyposażoną w stację demineralizacji wody i oczyszczalnię ścieków poprodukcyjnych.

Firma nieustająco dba o to, aby jej wyroby były przyjazne zarówno dla zdrowia, jak i dla środowiska. Na straży procesu produkcyjnego stoi Zintegrowany System Zarządzania Jakością i Środowiskiem (IFS HPC i ISO 14001). Firma posiada również certyfikaty A.I.S.E., Nordic Swan, Astma Allergi Denmark, Eco Label. Najważniejszym kryterium przy opracowywaniu receptur i produkcji wyrobów ze złotą kroplą na etykiecie jest jakość oraz ochrona środowiska. W roku 2009 w firmie uruchomiona zastała produkcja pierwszego wyrobu z oficjalnym europejskim oznakowaniem Ecolabel – przyznawanym wyrobom przyjaznym dla środowiska, spełniającym wysokie standardy nie tylko jakościowe, ale również zdrowotne.

Gold Drop aktywnie wspiera oraz angażuje się w inicjatywy lokalnych społeczności, szczególnie skupiając się na działania o charakterze charytatywnym, edukacyjnym, promującym region.

Prelegenci

foto Stanisław Gągala

Stanisław Gągała

Prezes Zarządu Gold Drop sp. z o.o. Z wykształcenia historyk, swoją karierę zawodową zaczynał jako nauczyciel, potem przez wiele lat pełnił funkcje kierownicze w sektorze społeczno – gospodarczym. Po trzyletnim pobycie w USA, od 1991 zajął się organizowaniem firmy produkującej środki czystości. 33 lata istnienia Gold Drop wypełnione było tworzeniem firmy i umacnianiem jej pozycji na rynku chemii gospodarczej. Firma zdobyła znaczącą pozycję na rynku oraz dała się poznać jako solidny partner w biznesie.

Obok działalności biznesowej prowadził aktywną działalność społeczną opartą na zasadach: promowania kultury przedsiębiorczości, współpracy z młodzieżą, działalności charytatywnej, sponsoringu i kultywowaniu pamięci. Współzałożyciel i wieloletni Prezes Regionalnego Stowarzyszenia Przedsiębiorców, które dzięki wspólnemu działaniu z władzami samorządowymi i rządowymi – tworzyło przyjazny klimat dla rozwoju przedsiębiorczości w powiecie limanowskim. Odtworzył 125-letnie dzieje miejscowej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Tymbarku dbając o szczegółowe zapisy wydarzeń. Kronikę OSP prowadzi do dziś. W latach 2013-2015 pisał felietony do dodatku Gazety Krakowskiej „Tygodnik Limanowski”, w których komentował wydarzenia gospodarcze, polityczne i historyczne naszego regionu.

Wyróżniony wieloma nagrodami i odznaczeniami, wśród których najbardziej ceni Krzyż Kawalerski OOP, Złoty Krzyż Małopolski, Tytuły: Zasłużony dla miasta Limanowej, Mecenas Przedsiębiorczości Powiatu Limanowskiego, Zasłużony dla powiatu limanowskiego.

foto Teresa Aldea

Teresa Aldea

Kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska. Od blisko 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami, badaniami i wdrażaniem strategii ESG. Doświadczona w zarządzaniu programami w korporacjach z różnych branż usługowych jak i produkcyjnych, zarządzała wieloma projektami międzynarodowymi. Towarzyszy przedsiębiorstwom podczas opracowywania i realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, przygotowywania programów komunikacji (m.in. raportowania niefinansowanego), a także zaangażowania interesariuszy.

Demonstruje swoją pasję do rozwoju zrównoważonego w życiu zawodowym i prywatnym. Często angażuje się w edukacyjne projekty dla lokalnych społeczności i udowadnia, że w mieście można żyć w sposób zrównoważony.

foto Karolina Dorula-Mamala

Karolina Dorula-Mamala

Kierownik Działu Badań i Certyfikacji Produktów, Kierownik Projektu ESG w WIŚNIOWSKI sp. z o.o. S.K.A. Związana z firmą WIŚNIOWSKI od ponad 5 lat; od początku pracy w strukturach certyfikacji i badań produktów. Od września 2023 roku jej specjalizacją są wszelkiego rodzaju projekty dot. zrównoważonego rozwoju. Absolwentka AGH na Wydziale Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej oraz Krakowskiej Akademii na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończyła aplikacje radcowską w 2023 r., a także studia menadżerskie z zakresu ESG na Krakowskiej Szkole Biznesu UEK – kierunek: Menedżer ESG.

W firmie WIŚNIOWSKI odpowiedzialna za zgodne z prawem wprowadzenie do obrotu wyrobów budowlanych, budowę strategii zrównoważonego rozwoju oraz raportowanie ESG. Jest inicjatorką kreowania wyzwań środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego. Zainicjowała w firmie m.in. autorski program do oceny kontrahentów w kwestii zrównoważonego rozwoju w łańcuch dostaw. Nadzorowała projekty uzyskania EPD – Deklaracji środowiskowej III typu dla systemów ogrodzeniowych, a także dla bram segmentowych garażowych i przemysłowych. Wprowadziła system etykiet energetycznych dla drzwi, okien i bram garażowych w firmie.

Członek Stowarzyszenia Międzynarodowego E.D.S.F. European Door and Shutter Federation e.V, które ma wpływ na komisje europejskie poprzez grupy robocze pracujące m.in. nad inicjatywami zrównoważonego rozwoju. Uczestniczy w grupie roboczej „Recycling Experts” w EPPA The European PVC Window Profiles and related Building Products Association. Autorka licznych wypowiedzi eksperckich – ostatnio m.in. dla branżowego ”Inżyniera budownictwa”, nt. gospodarki cyrkularnej w budownictwie.

foto Ewa Drozdowska

Ewa Drozdowska

Dyrektor ds. jakości i strategii ESG w Mercator Medical S.A. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań wspierających jakość, zgodność formalną oraz realizację projektów operacyjnych w produkcji i całych łańcuchach wartości. Karierę rozpoczynała w międzynarodowych korporacjach spożywczych z branży FMCG, zdobywając doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi projektami operacyjnymi i strategicznymi w grupach kapitałowych. Obecnie w Mercator Medical S.A. odpowiada za zarządzanie jakością oraz strategię ESG, wspierając rozwój zrównoważonego rozwoju w całej grupie kapitałowej.

Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu i zaangażowaniu skutecznie realizuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, budowania świadomości w zakresie regulacji prawnych oraz współpracy z interesariuszami w kwestiach środowiskowych, społecznych i etycznych.

Anna Kornecka

Anna Kornecka

Prezes Zarządu Stowarzyszenia ESG Impact Network. Pomysłodawczyni i współautorka „Dekalogu Polskiej Transformacji Energetycznej”. W latach 2020-2021 wiceminister w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii odpowiedzialna za budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, mieszkalnictwo i energetykę rozproszoną. Później Dyrektorka Instytutu Stowarzyszenia Program Czysta Polska.

Radca prawny, ekspert, autorka książek i publikacji. Przez wiele lat prowadziła własną kancelarię prawną, gdzie doradzała przedsiębiorcom i samorządom. Przygotowała ustawę liberalizującą prawo dotyczące lokalizowania elektrowni wiatrowych na lądzie oraz reformę planowania i zagospodarowania przestrzennego. Odpowiedzialna za wdrożenie cyfryzacji procesu budowlanego. Propagatorka energetyki obywatelskiej i rozwoju OZE w Polsce. Ekspert w zakresie zrównoważonego rozwoju.

foto Kamila Solon-Serek

Kamila Solon-Serek

Kierowniczka Komunikacji i Projektów ESG, InPost sp. z o.o. Absolwentka Katedry Antropologii Literatury i Badań Kulturowych UJ gdzie obroniła doktorat, stypendystka PAN w latach 2011 – 2013, współpracowała także z Wydziałem Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Od kilku lat pracuje jako praktyk w zakresie ESG w Grupie InPost. Jej doświadczenie obejmuje szeroki zakres działań związanych z wdrażaniem strategii zrównoważonego rozwoju, raportowania pozafinansowego, a także współpracą z różnymi interesariuszami w celu promowania odpowiedzialnego i etycznego zarządzania.

 

foto Wojciech Przywała

Wojciech Przywała

Ekspert Krakowskiego Parku Technologicznego, pracuje z klientami w projekcie hub4industry. Pomaga MŚP w strategicznym planowaniu transformacji cyfrowej, poszukiwaniu źródeł finansowania oraz wdrażaniu innowacji.

Chętnie odpowie na wszystkie pytania dotyczące usług Europejskiego Hubu Innowacji Cyfrowej (EDIH) dla małych i średnich przedsiębiorstw.

foto Irena Kurdziel

Irena Kurdziel

Założycielka firmy Kotrak S.A., a obecnie Wiceprezes Zarządu ds. Finansów. Zdobywczyni wielu nagród biznesowych. Prowadzenie działalności rozpoczęła w latach 90. Zaczynała od prężnej sprzedaży urządzeń fiskalnych, z czasem coraz odważniej rozszerzając ofertę firmy o kolejne produkty i usługi związane z systemami IT.

W ciągu ponad 30 lat działalności firma Kotrak znacząco się rozwinęła. Obecnie posiada pięć oddziałów w Polsce i zagraniczne biuro w Londynie. Obsługuje ponad 9500 klientów na 6 kontynentach, tworząc aplikacje biznesowe w najnowszych technologiach. Kotrak świadczy kompleksowe usługi dla firm z każdej branży, stale rozwijając swoją ofertę o nowe produkty wychodzące naprzeciw potrzebom rynku oraz klientów.

foto Alicja Ryczaj-Kmita

Alicja Ryczaj-Kmita

Specjalista ds. obsługi inwestora w Krakowskim Parku Technologicznym, gdzie pomaga nie tylko w uzyskaniu ulgi podatkowej w ramach programu Polskiej Strefy Inwestycji, ale także świadczy kompleksowe doradztwo związane z nowymi projektami inwestycyjnymi, a co z tym związane także terenami inwestycyjnymi.

Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych – przedsięwzięcie realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności – Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, inwestycja A3.1.1.

baner z logotypami KPO

FACEBOOK

Zobacz naszą stronę na Facebook

LINKEDIN

Odwiedź nas na LinkedIn

YOUTUBE

Sprawdź nasz kanał na YouTube

ORGANIZATOR KONFERENCJI

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Departament Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki

ul. Racławicka 56,
30-017 Kraków

Organizacja

12 63 03 474

Promocja

12 63 03 393

POLITYKA PRYWATNOŚCI

pasek z logotypami unijnymi